27 Mayıs 2015 Çarşamba

Gelsin Kargalar Gitsin Kediler

Merhaba herkese.

İstanbul'da bir türlü havalar ısınamadı sonra aslında mevsim normallerine döndü "ama bizim normallerimiz şaştığından olsa gerek bu sefer havalar çok sıcak geldi" demeye kalmadan bugün yine yağmur yolu göründü. Sabah uyanır uyanmaz yağmur yağmış mı diye baktım ama henüz yağmamıştı. Sonra yine kafamı yastığa koydum, kedi ağlaya ağlaya yanıma gelince bu sefer de onu uyutmaya çalıştım biraz daha uyumak için ama nafile.
Geçen gün lazer aldık kediye o gün bugündür deli deli oluyor. Bir anda coşup etrafta bizim göremediğimiz şeylere pusu kurup koşuşturuyor. Girmem gereken bazı sınavlar var ve çalışmam gerekiyor ve bana iş yapmak, uzun zamandır yapmam gerekenleri yapmak için insan üstü bir gayret geldi. Sınav zamanı zaten tertemiz olur ya ev, o hesap.

Geçen gün sevgiliyle dövme yaptırdık. Alkollü olması sevgilide ne derece etkendi bilemiyorum ama bir an gaza geldi. Daha öncesinde de konuşmuştuk hatta ne yaptıracağımızı bile biliyorduk. Sevgili matematik insanı bense güzel sanatlara yıllarımı vermiş bir insan olarak ikimizin de ortak noktası olan Fibonacci dizisinin temsili olan sarmalı yaptırdık. Güzel sanatlarda altın oran olarak geçer. Bu aslında benim ikinci dövmem. Teyzem piercing takıyor, ilk dövmemi de birlikte çalıştığı dövmecide yaptırmıştım 2007'de. Bir kez dövme yaptırdıktan sonra devamının geleceği söylenir ya, benimki 8 sene sonra da olsa gerçekleşti. Bu aşağıdaki de Fibonacci sarmalının görsel tanımı.

Fibonacci sarmalı

Son yazımda bahsetmeyi unuttuğum bir şeyi de anlatıp gideceğim. Uzun zamandır balkona kuş çekme organizasyonları düzenliyorum. Çeşit çeşit kuş yemleri vs koydum. Sahile yakın olduğumuzdan tonla martı var, kargalar zaten her yerde, civarda birkaç kumru gördüm ve karşıda eski olduğu için peyzajı tamamlanmış, bol ağaçlıklı bir site var, orada da serçe ve benzeri bir sürü kuş gördüm ve sesleri de geliyor zaten. Gel gör ki uzun zaman bu uçan hayvanatlar bir türlü gelmek bilmediler derken bir karga abone oldu buraya. Her gün gelip bakıyor ne koymuşum diye, derken 2 oldular. Bu ilk gelen karga da biraz cevval bir şey, bir gün balkonun kenarına küçük bir peynir kabında bir şeyler koymuştum, geldi yanına kabı olduğu gibi  kapıp götürdü! Aradan birkaç gün geçti ve bu arkadaş balkon demirine kondu, 2 saniye bakıştıktan sonra ağzından birkaç parça kedi mamasını çıkarıp gitti! Ben tabi sevinçle hayvan sevdiğini bildiklerime ve balkondaki bu organizasyondan haberi olan herkese haber verdim! Bu hayvanlar bu kadar güzel olmak zorunda mı acaba?


Hiç yorum yok: