17 Mart 2013 Pazar

Moda?

İlk keşfettiğim moda blogu, şimdi bir blog üzerinden çalışmasa da The Sartorialist'ti. Takip etmeye başladıktan bir süre sonra bir gazetede haberini okuyunca "aaa ünlüymüş bu meğersem!" demiştim ama hala ününün sınırları nedir ne değildir benim için belirsiz. Kendini tanıtması blog sayesinde mi oldu yoksa zaten bu işin bir hayli içindeydi de blog bir gönül eğlencesi miydi hiçbir fikrim yok. Kaldı ki moda hakkında da bir fikrim yok. Genel olarak bir elbise vs alacaksam tek bir kriterim var "On yıl sonra üzerimde bu kıyafet varken çekilmiş bir fotoğrafımı gördüğümde düşüneceğim şey ne olacak?". Bu biraz, klasik tarza yönlendirse de renklerle aram iyi olduğu için kullanmaktan çekinmemem biraz durumu kurtarıyor. Hayatımın neredeyse hiçbir noktasında tutucu olmayan ben, konu modaya, kıyafetlere falan filan gelince kendi muhafazakarlığımdan ödün vermiyorum. Moda olan şeyleri kullanma, moda olan yerlere gitme gibi bir derdimin olmaması da aslında yaptığım işle biraz tezat kaçabiliyor ama çok değil neyse ki.

Şu yazacağımı bir moda bloggerı görse, ne varoşluğum kalacak ne bir zevksizlik abidesi olmam ama üzerinden etiketini sökseniz bir Hermes Birkin çanta ile Accesorize çantalarını birbirinden ayıramam sanıyorum ki. Bana renk olsun, desen olsun... Anna Piaggi denemesi yapmıyorum elbette, yoksa beni mutlaka gazete sayfalarında "mahallenin delisi" başlığında görürdünüz, aslında yarı yarıya da olsa tanış olurduk, fena mı?

Aslında derdim bambaşka... Hani böyle yan ürünler, desenler filan moda olur ya, onlara feci kıl kapıyorum. Bunlar da şu an için zımba, kurukafa tarzı şeyler. Geçen gün kırklarının ortalarında bir bayanın kafasında, kafasının yarısı büyüklüğünde parlak ve altından yine parlak boncuklar sarkan kurukafa şekilli bir toka gördüm, bir an nerede olduğumu unutsam da çabuk toparladım ve azıcık da olsa sevinmedim değil, iş bu çılgınlık noktasına varınca demek ki düşüşe geçecek, ekonomi gibi işte, zirveye vurduktan sonra düşüşe geçiyor. Başta pek yoktur, tek tük görmeye başlarsın, sonra bir anda her yerden çıkmaya başlar ve sonra düşüşe geçer...
Bu aşağıdaki fotoğraf da durumu açıklıyor bence...


Fotoğraf: Scott Young/Punk Rock Fruits

Hiç yorum yok: