28 Aralık 2012 Cuma

Tek Çocuk Olmak

Gecenin kör bir yarısı olmasa bütün bunları yazar mıydım bilmiyorum. Gerçi şimdi neyin ne kadarını yazacağımı da kestiremiyorum ya, hoş.
Dizilerde, filmlerde, romanlarda filan belki farketmişsinizdir, çoğunlukla yalnız insan figürü hepten yalnızdır. Yani bahsettiğim çok diplerde bir yalnızlık. Anne-baba-kardeş-arkadaş yoktur. Eyvallah, gerçek hayatta öyle değil genelde işler ama bazen insan hisseder ya öyle.
Daha önce söyledim mi bilmiyorum, ailenin tek çocuğuyum ben, uzun yıllar da en küçük torun oldum ama bunlardan cesaret alıp ölümüne şımarık da olmadım, ortam müsait olsa da kişilik zemini uygun değilmiş. Kısmet. 

-Bazı Acı Gerçekler-

Kardeşi olmayan çoğu insanın, kardeşi olan çoğu insandan, kardeşliğin değerini daha iyi bildiğini farkettim bir süre önce.
Tek çocuklar sanılanın aksine paylaşmayı iyi bilir çünkü daha çocukken o oyuncaklarla tek başına oynamak bir süre sonra sıkıcıdır. Bu yüzden de tek çocuk kendi kendini eğleyebilmek yeteneğini kazanmasının yanısıra gerektiğinde, çok değer verdiği birine vermesini de bilir, en kendine sakladığı fikirleri, bilgileri bile olsa.
Bütün bunlar aslında şu anda durduğum yerden bakınca pek de önemli değil çünkü zamanla görüyorsun ki çoğu insan aslında yalnız. Kendini bilerek ya da bilmeyerek yalnızlaştırmış, değişmiş, sözleriyle kendi doğrularını hala kanının son damlasına kadar savunurken, yaptıklarıyla tam tersini anlatmış. Bu da bir insanı yalnızlaştırmazsa daha ne yalnızlaştırabilir ki?

Sonuç olarak tek çocuklar hayatlarına birini alırken de çıkarırken de bunu çok kolay yapıyormuş gibi görünebilir. Bilakis, kendilerinden bir parçayı da bırakmış gibi olurlar ama hayatta kalmaları sanıyorum ki daha kolay olur, illa yerine bir şey koyma ihtiyacı hissetmezler, zaten çoğu zaman kendiliğinden dolar o boşluk bir süre sonra.


Foto Kaynak
ELEPHANT IN THE ROOM: It is based on the idea that an elephant in a room would be impossible to overlook; thus, people in the room who pretend the elephant is not there have chosen to avoid dealing with the looming big issue.

7 yorum:

Pisikopati dedi ki...

çok doğru bir noktaya temas etmişsin süpersonikçiğim ben de tek çocuğum ve yazdıkların son derece tanıdık.

Uyumayan Ses dedi ki...

Komşunun çocukları geliyor. Abi abi diye bağırıyorlar bana. Bi garip geliyor. Nasıl davranacağımı bilmiyorum. Tek çocuk olduğum için abi kardeş ilişkisinden bihaberim

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

@Pisikopati, teşekkür ederim. Aslında daha yazmak istediğim çok şey var ama son 1 yıldır içinde bulunduğum, gözlemlediğim durumu anlatmakla başladım.
Bilemiyorum ne zaman "tek çocukla ilgili yanlış bilinen gerçekler" temalı bir şeyler yazabilirim sanırım =)

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

@ Uyumaya Ses, yakın yaşlarda 1-2 kuzen de aslında az da olsa iş görür ama o da olmayınca sanırım hepten film kopuyor =)

A.O Bolat dedi ki...

Yeni adres hayırlı olsun :)

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

Teşekkür ederim =)

Aslı dedi ki...

Bu duruma hep tek çocuklu ailelerin gözüyle bakıldı. İlk kez tek çocuk kendi açısından, neler hissettiğini, nasıl olduğunu anlatıyor.
Ben çok kalabalık bir ailede büyüdüğüm için tek çocuk olmak nasıldır bilmiyorum. Sanırım biraz da önyargılı yaklaşmışım.