27 Aralık 2012 Perşembe

12 Angry Men

Geçen gün bir film izleyeyim dedim ama ne izlesem bilemedim. Sonunda film zevkine güvendiğim bir arkadaşımdan yardım aldım. "12 Angry Men" sevdiğim birkaç siyah-beyaz filmden biri dedi. Ben de madem öyle izleyeyim o zaman dedim, zaten o aralar başka yerlerde de okuyup duymuştum methini.
Film, tek bir mekanda geçmesine rağmen sıkıp bunaltmıyor. 12 kişiden oluşan bir jürinin neler yaşadığını anlatıyor, herkese ayrı bir karakter verilirken, bu karakterlerin günlük yaşantılarına dair ipuçlarının yanısıra genel olarak hayatlarını etkileyen faktörlerin karar verme mekanizmalarında nasıl işlediğini de gösteriyor. 

Filmi izlememin ertesi günündeyse 12 adamdan birini canlandıran Jack Klugman 90 yaşında hayata veda etmiş. Oğullarından biri çok güzel bir hayat yaşadığını söylemiş, hayatta, asıl önemli olanın ne olduğunu vurgulamak istercesine.

12 Angry Men'den birkaç kare;




Kendi işine bakmayıp film eleştirmenliğine soyunan bloggerınız Süpersonik

Hiç yorum yok: