7 Kasım 2011 Pazartesi

Madde 1




Yapılacaklar listesi hazırlamak, yalnızca, o listeye uyacaksan güzel bir şey. Kendini bir programa sokmak istiyorsan harekete geçirici bir etkisi olabilir, her gün 1 fazla ya da her gün 1 tane daha zorlayıcı bir madde ile daha yararlı hale getirmek mümkün. Ama tabi başta, o listeye uyabilmek için başka yöntemler gerekiyor.

Bu listeleri yapmayı fetiş haline getirmiş insanlar da var tabi. Ama uyulamayan her maddede acı çekmeleri an meselesi oluyor. Gerçi onlar da bundan zevk almaya başlayıp "düzenli ve mazoşist" olmaya başlıyorlar. Tanıyorum böyle insanlar... Ama başka bir grup var ki en sevdiğimden, baldan tatlı sınıfından... Listeyi hazırlar, yapabildiklerine bakar, yapamadıklarına bakar, yapamadıkları için dert yanmaz, bıdılanmaz, "oooh bir sürü şey yaptım caaanııımmm" diye sevinirler bir de üstüne. Liste yapmanın özünü kavramıştır o insan, onu kimse tutamaz... Ne mazoşistlik yapar, ne kendini yer bitirir. Sürekli, etrafına "Şunu yapmam lazım, bunu yapmam lazım" diyen insanın sevimsiz mi sevimsiz huzursuzluğunu vermez.

Ben de yeni başladım liste yapmaya. Yavaştan yavaştan başladım. Bunları yapmayı bitirdikçe yeni maddeler ekleyebilirim sanırım. Listemde 3 madde kaldı, onları da yapabilirsem gerçekten mutlu bir insan olacağım, zira en uzun süredir ertelediğim şeyler onlar... Bana şans dileyin.

2 yorum:

Özgür Ceren Can dedi ki...

pek severim yapılacak işler listesini, kısa vadeli yaparım, yapamadıklarımı fazla zorlamam hooop yeni bir sayfa yeni liste! ;)

inanirsakolurbence dedi ki...

Mutluluğunu erteleme mutlu insan ol sonra listedekileri gerçekleştir.O zaman mutluluğun kat kat artar.Mutlu olmak için önüne engeller koyma bunu yaptığımda mutlu olacağım gibi.Kendini sınırlarsın:)

Umarım istediğin şeyleri kolayca hayata geçirirsin Süpersonikcim:)