10 Kasım 2011 Perşembe

Bir Şapkanın Anlattığı

-Efendiler, ey millet, iyi biliniz ki Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en gerçek tarikat, medeniyet tarikatıdır.





Geçenlerde bir video izliyorum; Videoda, Osmanlı saray ailesinden bir bayan bir şeyler anlatıyor. Anlattıklarından bazıları sunucu üzerinden geri kalan halkı aşağılar tarzda, bazıları "Ben bilirim her şeyi" tarzında, bazı bazı da akıllı-usturuplu laflar ediyor. Her neyse... Baktım bir kim bu kadın, ne yapmış, ne etmiş diye, bir yerde bir yorum gözüme çarptı "Cumhuriyet Türkiyesi' nde dış görünüş olarak yıllardır oluşturulmaya çalışılan kadın ama kafasının içi bambaşka, bak gördün mü demek ki böyle olmuyormuş!" tarzında bir yorum... Bu yorumu yapan kimdir, necidir bilmiyorum yalnızca şapka devriminden ne anladığını merak ediyorum. Şapka devrimi yalnızca şeklin şemalin batılılaşması için miydi? Farklı sınıflardan, mesleklerden, görüşlerden insanların farklı şapkaları, sarıkları, fesleri vardı... Hepsinin bir olması da aslında kanunlar önünde herkesi aynı kefeye koymak demekti hatta bir bayanla bir erkeği aynı kefeye koymaktı.
Tabii yapılan bu devrimlerin başka anlamları da var, ben sadece bu yönüne değiniyorum şimdilik.

Benim için Atatürk demek, beni erkekten 3 basamak aşağıda tutmaya çalışan kanunların, din adamlarının gücünü kesen insan demek, güçsüzün elinden tutan demek... "Çoban hiç okur mu?" diyen küçük çobana "Tabii okur, sen çoban olmayacaksın, okuyacaksın!" diyen insan demek, parasız eğitim istediği için aylarca hapse atılmış olmak kesinlikle değil... Bu yüzden Google istediği kadar yok saysın, Atatürk' ü yürekten seven insan buna yalnızca gülüp geçer... Bu halk neler gördü ve görüyor, sen vız gelir tırıs gidersin.


2 yorum:

Özgür Ceren Can dedi ki...

kalemine / klavyene sağlık!

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

Teşekkür ederim =)