7 Ekim 2011 Cuma

Merhaba, Ben Tecrübe

Çoğunluğun büyük birer bayrak taşıyıcısı olduğu doğma-büyüme-okuma-evlenme-çocuk sahibi olma zincirleme olay tamlamasının bir yerlerinde bir şeyler insanı kötü manada gıdıklayabiliyor. Gıdıklamazsa zaten o kafaya özenir dünyanın geri kalanı; öyle berrak, öyle temiz ve alabildiğine dingin, Maldivler mübarek!

1- Lisede talebe iken -heheheh çok tumturaklı bir söz bekliyorsan "talebe" lafından dolayı, özür dilerim-  3 kızarkadaş vardı, bunların yediği içtiği ayrı gitmez, anca beraber kanca beraberlerdi her konuda. Bütün sınıf toplanır bir plan yapılır bir yere gitmek için bunlardan ikisi gelecekken üçüncüsü gelemeyeceğini bildirdiğinde diğer ikisi de gelmekten vazgeçerlerdi (Based on a true story). Bir gün bir hocamızın bunu farketmesi üzerine "Ben sizi ayrı bireyler olarak görmüyorum; üçünüz bir bireysiniz benim gözümde" demesine de bozulmuşlardı ama bir hayli. Böyle yaşanan ikili ilişkilerle dolu ortalık, ikili ilişkiden kastım aşna fişnesel durumların olduğu ikilik. Bu insanları ayrı göremezsiniz, ya ikisi birden ortalıklardadır ya da hiçbiri. Her ikisi de birbirinin ne zaman sıçmayı daha çok sevdiğini, bigfish games üye şifrelerini filan bile bilirler. 

2- Üniversitedeyken bizimle aynı dönemde ama önceden 1 yıl hazırlık okumuş bir grup insan vardı. Her sorunlu insan paratoneri gibi ben de bunları kattım yörüngeme istemeden de olsa. Bunlar da aslen saatte 200 km hızla çarpık giden arkadaşlık ilişkilerini (Madde 1 benzeri) öve öve bitiremiyorlardı. Aslında kendi aralarında bile tahminimce rahatsızlık duydukları şeyleri ısrarla ve inatla yapmaya devam ediyorlardı. Şu anda -ben diyeyim 10; siz deyin 15 kişinin birden- birbirinin yüzüne bile bakmadığını hesaba katarsak, sanki birbirleriyle arkadaş olmak için yaratılmış havalarında dolaşarak, aslında birbirlerinin "Biz birlikte süperiz" gazından geriye doğru yalnızca bir adım bile atabilme ihtimallerini kaçırıyorlardı durmadan. 

Herkes, herkesle can ciğer kuzu sarması olamaz, gerçeklikte bağdaşmaz bir kere, şartlar uygun değil, hava elverişli değil... Bunun yanında, herkes, her an iletişimde olmak isteyecek diye bir şey de yok. Suratında ancak kenarlardan  bantlarsan bir gülümseme barınabilecek bir gün olabilir o gün ve o gün yeni insanlarla tanışmak için kesinlikle uygun bir gün değildir, basit aslında. Kişiselleştirmemek, içselleştirmemek gerekir bu durumun karşı tarafındaysanız.

Ve ben, Süpersonik Bombastik, yeniden anlatmak istediklerimin çok uzağındayım.

Bütün bu yanlış anlaşılmaların vs ötesinde, ortamın Yoko kişisi olma ihtimali var ki... Evlendiğin insanı bütün bekar arkadaşlarından soyutlamaya kalkmıyorsan, bekarken kendi ailesini yılda 3 gün gören adamı haftada 3 gün kendi anne-babanın elini öptürmeye, bütün koltukların televizyona baktığı, her daim bir yarışma kanalı ya da haberlerin sesinin sonuna kadar açık olduğu, birbiriyle kuzen-kardeş en az 5 çocuğun durmadan koşturduğu, varaklı-yaldızlı kenarlı aynalı, oymalı-kakmalı ayaklı koltuklu, mermer üstlü orta sehpalı odalarada herkesin aynı anda konuştuğu kalabalık bir odaya hapsetmeye kalkmıyorsan Yoko sayılmazsın, göğsünü gere gere gezebilirsin!


Bunun insanlısı!





7 yorum:

bahar006 dedi ki...

Tebrik ediyorum, tek bir postla yüzbin yaraya parmak basmışsın:)

Uyumayan Ses dedi ki...

Bombastik ben yazının ortalarında koptum gittim ama bu 2li 3lü yaşayan insan modellerine değinmen iyi olmuş. Zira ben hiç anlayamıyorum onları. Arkadaşları gelmeyince yalnız takılırlar, kimseyle konuşmazlar ya nasıl uyuz oluyorum anlatamam.

blueagenda dedi ki...

Ben de olayın Yoko kısmına takıldım. Tapuyu alana kadar arkadaşlarla görüşüp tapuyu aldktan sonra baybay diyene. Hayır bunu yapana değil de ayamayana daha büyük tepkim. Saygılar

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

@ Bahar, teşekkür ederim. Aslında yazmak istediğim daha çok şey vardı da iyice okunması zor oldu zaten diye bırakayım dedim =)


@ Uyumayan Ses, daha 4 günün vardı =P
Valla, ben olsam ben de yazının ortalarında kopup gidebilirdim, kafa karışıklığı işte. Ama taslaklara kaydetsem bir daha dönüp yüzüne bakmayacağımdan direkt yayınladım. Bu arada açık sözlülüğüne cidden hayran kaldım, sağol =)

@ Blueagenda, ayamayanlar zaten bambaşka bi konu. Aysa da cebelleşmeye enerjisi yetmeyeceğinden hemen beyaz bayrak sallayanlar filan... Çeşit çeşit.

Uyumayan Ses dedi ki...

enee erken yazdım yorumu, ben onu unutmuşum ya bir iki dakka düşündüm hatta hehe :) insan bir yandan ders çalışıp bir yandan blog okuyunca böyle oluyor işte. bu aralar herkesin kafası karışık ;)

Özgür Ceren Can dedi ki...

şu yazı neşemi yerine getirdi Bombastik, sağ ol!

Süpersonik Çok Bombastik dedi ki...

@ Uyunayan Ses, ahhh Uyumayan Ses ahhh! Karneyi gördüğümde konuşacağım ben seninle! Saçımı süpü...... Yarım saat konuşmuşum say =)

@ Özgür Ceren Can, neşelenmen pek ãlã, sen de sağol =)